Neobvladovan škodljivi stres na delovnem mestu lahko zelo zmanjša našo motivacijo in učinkovitost, če se nam vleče iz dneva v dan, pa škodi tudi našemu telesnemu in mentalnemu zdravju. Vendar je mogoče marsikaj narediti, da ta stres zmanjšamo in se zaščitimo. Tule je nekaj praktičnih priporočil:
- Na obveznosti se pripravimo vnaprej –
najbolje že prejšnji dan. - Delajmo zapiske, uporabljajmo opomnike, načrtujmo –
ne zanašajmo se na spomin. - Pri načrtovanju pomislimo na nepredvidene situacije –
rezervni plan pomaga, ko ne gre vse po načrtih. - Uredimo si delovno okolje –
tako zmanjšamo stres zaradi nereda, pa tudi hitreje najdemo stvari, ko jih potrebujemo. - Komunicirajmo o problemih z nadrejenimi in bolj izkušenimi sodelavci –
breme bo lažje in tudi rešitve se tako hitreje najde. - Prakticirajmo hvaležnost, dobro voljo in smeh. Tudi malo telovadbe in globokega dihanja pomaga.
- Naredimo nekaj dobrega za druge in za dobre odnose z ljudmi v naši okolici. Ponujena pomoč, prijazen pozdrav, nevtralen humor …
Dobri odnosi pomembno vplivajo na motiviranost, rezultate in kakovost dela, zmanjšujejo pa tudi nepotrebni stres. Zato si poglejmo še malo bolj podrobno, s čim bomo maksimalno prispevali k dobrim odnosom:
- da se čim bolj izogibamo negativni naravnanosti in negativnemu kriticizmu;
- da pri sebi in drugih spodbujamo pozitivno razmišljanje, naravnanost iskanja rešitev ter konstruktivno kritiko, ki nas usmerja v prihodnje izboljšave (in ne v pregovarjanje glede zadev v preteklosti, ker teh ni mogoče spremeniti);
- da moč negativnih čustev, ki se pojavijo npr. zaradi časovnih pritiskov, stresnega dela ali napak drugih, preusmerimo v motivacijo za reševanje, pozitivne spremembe in skupni napredek;
- da se izognemo nespoštljivemu, žaljivemu in drugače neprimernemu izražanju, tako v odnosih z odjemalci, kot tudi v odnosih s sodelavci.